Uppdate for today

Idag var min första prao-dag. Jag är helt slutkörd. Vaknade 5 i morse så det är väl förståeligt I guess. Fick jobba i verkstaden och litegrann på ekonomisidan. Det var rätt så roligt men trött var jag när jag kom hem. Höll på somna på bussen och missa hållplatsen där jag skulle av men som tur var somnade jag inte. Jag tänkte att jag skulle gå på Skellefteå aik- Frölunda matchen ikv men det bliv inge av. För det första hade det blivit ganska stressigt och så orkade jag helt enkelt inte. Hade där ett tag tänkt fara på träningen också men jag är lite förkyld och så var jag rätt trött men men. Förr idag gick det inte att skicka sms under flera timmar men det hade tydligen varit något fel hos telia eller nåt sånt. Men nu går det iaf och det är ju huvudsaken. Jag tror att jag ska gå och göra mig klar snart och gå och sova så fort som möjligt för det blir lika tidigt imorgon. Hur har eran prao varit ni som nu praoat idag? och till er andra hur har eran dag varit?

Såhär såg det iaf ut på aftonbladet om störningarna i sms trafiken för er som inte har hört om det:

Telias sms-tjänst trasig i hela landet

Telias sms-tjänst drabbades under måndagen av stora störningar efter att en kabel grävts av i Heby.

- Det går i stort sett inte att skicka sms, säger Karin Nordlund, pressansvarig vid driftinformationen på Telia Sonera när problemen var som värst.

Kabeln grävdes av klockan 11.40 i Heby i norra Uppland. Efter det gällde "extremt stora störningar på sms-tjänsten i hela landet" enligt Telia

Även delar av mobiltelefontrafiken påverkades, och det var GSM-trafiken från Umeå och norrut som var drabbad. Däremot påverkades inte 112-trafiken.

Vid 17-tiden hade Telia Sonera fått i gång sin sms-tjänst igen.

- Vi har kopplat om den via andra reservvägar och håller på att laga kabeln, säger Karin Nordlund, pressansvarig för driftstörningar vid Telia Sonera.

Däremot är det fortfarande störningar för GSM-trafiken från Umeå och norrut.

Telias sms-tjänst trasig i hela landet Telias sms-tjänst drabbades under måndagen av stora störningar efter att en kabel grävts av i Heby. – Det går i stort sett inte att skicka sms, säger Karin Nordlund, pressansvarig vid driftinformationen på Telia Sonera när problemen var som värst. Kabeln grävdes av klockan 11.40 i Heby i norra Uppland. Efter det gällde ”extremt stora störningar på sms-tjänsten i hela landet” enligt Telia Även delar av mobiltelefontrafiken påverkades, och det var GSM-trafiken från Umeå och norrut som var drabbad. Däremot påverkades inte 112-trafiken. Vid 17-tiden hade Telia Sonera fått i gång sin sms-tjänst igen. – Vi har kopplat om den via andra reservvägar och håller på att laga kabeln, säger Karin Nordlund, pressansvarig för driftstörningar vid Telia Sonera. Däremot är det fortfarande störningar för GSM-trafiken från Umeå och norrut.  

Amigos, jag kommer att smsa er massor imorgon men kommer tyvärr inte kunna svara på smsen förän på rastena som ni kanske förstår!  =P
Låt: The Script- We cry

Det var allt från mig för ikv,
see you later aligator!

/Besos Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0