BAG IN DA BOX

ALLA TJEJER GÖR DET HÄR TESTET!
för du vill väl aldrig stå utan kärleken?

OM JUST DIG
NAMN: Anna Frida Sofia Lindqvist
FÖDD: 15 Januari 1993
BOR: skellefteå
SMEKNAMN: Haha oj... Fridun kallas jag iaf av linda ibland ;P
FAMILJ: mamma, pappa & Lillebror
SKOLA: Norrhammar

HAR DU UNDER DENNA MÅNAD
SAKNAT NÅGON: josi
ÅNGRAT NÅGOT: oja
LJUGIT: Nepp
SVIKIT NÅGON: nej inte vad jag vet iaf
KÄNNT DIG SÄMST: njaa tror inte det
GRÅTIT: jo
SKRATTAT: Självklart, jag är alltid glaad = Skratta mkt
VARIT SJUK: nej som tur är
VARIT UTOMLANDS: nej, hur mkt jsg än skulle vilja
TRÄFFAT NÅGON SOM DU CHATTAT MED PÅ DATORN: jajamen klart ;P

KÄNSLOR:
GRÅTER DU OFTA: tror jag inte
SKRATTAR DU OFTA: självklart! :D
HUR KÄNNER DU DEJ JUST NU: Glaaad
HUR HAR DU MÅTT SENASTE TIDEN:toppen bra
HAR DU FUNDERAT PÅ SJÄLVMORD: nej?
HAR DU NÅGON/NÅGRA HEMLIGHET/ER FÖR DINA FÖRÄLDRAR: ehh jaa(?)
BLIR DU LÄTT FÖRÄLSKAD: njaa
ÄR DU KÄR I KÄRLEKEN: wtf?
TROR DU PÅ ETT FÖRALLTID: nej
ÄR DU FÖRÄLSKAD JUST NU: kanchee
HUR MÅNGA HAR DU VART TILLSAMMANS MED DENNA MÅNAD: zero
HAR DU BLIVIT SÅRAD AV KÄRLEKEN: jo..
HAR DU BLIVIT LYCKLIG AV KÄRLEKEN: jepp klart! =)
VILKEN SORTS KILLAR GILLAR DU: hmm...
SKA EN KILLE VARA SÖT ELLER HET:båda I think
SKA EN KILLE VARA LÅNG ELLER KORT: lång tror jag, inte en tre meters kanske men...
SKA EN KILLE VARA BLOND ELLER BRUNETT: eh... spelar ingen roll
FÅR DU MÅNGA KILLAR: kanske jag vet inte ?!?

OM DIG
BRUNETT ELLER BLONDIN: blondiee
ÖGON FÄRG: bluee
LÅNGT ELLER KORT HÅR: ganska långt iaf
BRUKAR FOLK SÄGA ATT DU ÄR SNYGG,SÖT,VACKER: händer ;P
HAR NÅGON SAGT ATT DU BORDE BLI MODELL: Hahah jag tror inte det
HAR DU LÅNGA NAGLAR: ibland ja när jag inte bitar av dem...
SMINKAR DU DIG: jo jag antar det 365 dagar om året räknas väl så? Haha ne men ganska ofta faktiskt :P

alla tjejer måste göra detta, det är försent att bara strunta i det. inom några få minuter så kommer något jätte jobbigt att hända i ditt liv om du inte gör detta.
men om du nu gör detta så känn dig stolt! något bra händer i veckan....


Hahah jag var bara tvungen att göra den där heh.  Lyssnar nu på bag in da box haha... Den är bra men är ändå lite less den men what ever. Idag firar vi mig även fast jag fyller år på torsdag heh. Hade snart tänkt gå och äta min supergoda tårata som jag har gjort alldelses själv (hihi). Kan lägga ut ett recept i slutet av inlägget och även bax i da vox kommer upp i det här inlägget. Ikväll blir det nog kompisar tror jag. Får se om det kommer ngt nytt inlägg idag men ni lär vell märka. Så tack för mig leverpastej!





Snövittårta

Du behöver:
1 dl äggvita
2 dl socker

Så här gör du:
Mät upp äggvitan och låt den stå framme så den får rumstemperatur.
Sätt ugnen på 150 grader.
Rita tre rundlar på bakpapper, 15,18 och 21 cm i diameter.
Vispa äggvitan hårt.
Tillsätt sockret, lite i taget under fortsatt vispning tills massan är blank och styv.
Fördela och bred ut massan i cirklarna på bakpapperet.
Sätt in bottnarna i ugnen och sänk temperaturen efter 10 minuter till 100 grader.
Bottnarna är färdiga när de känns torra och släpper papperet, efter ca 1 timme. Låt dem gärna eftertorka i den avstängda ugnen med luckan på glänt.

Fyllning - kolasås
3 äggulor
¾ dl socker
¾ dl vispgrädde
50 g smör eller margarin
60 g mörk blockchoklad

Så här gör du:
Mät upp äggulor, socker och vispgrädde i en kastrull.
Sjud upp blandningen på svag värme tills den börjar tjockna.
Tag av från värmen och tillsätt smör eller margarin klickvis och chokladen bruten i mindre bitar.
Rör massan slät och kyl ner den i kallt vattenbad.
4 dl vispgrädde vispas.
Bred ut kolasåsen på de två större marängbottnarna.
Varva bottnar och grädde med den största bottnen underst och den minsta överst. Bred den sista grädden jämnt över hela tårtan.

Garnering : 50 g vit blockchoklad + rosa och grön marsipan.
Täck tårtan med riven vit blockchoklad.
Forma ev. en ros av rosa marsipan med tillhörande gröna blad att dekorera tårtan med.

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0